منطقه گرایی، اولویت بازرگانی در تامین مواد و قطعات است

وی خاطر نشان کرد: ما با یک پوست اندازی علمی و محتوایی، آماده اتفاقات بزرگ در اصلاح و متناسب سازی فرآیندها با شرایط بازار و تنگناهای بین المللی هستیم که با همراهی مجتمع ها در مسیر صحیح حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: اعتقاد داریم که بایستی به ساخت و داخلی سازی قطعات تمرکز بیشتری داشته باشیم و در همین راستا در صدد تقویت آن هستیم.
همچنین مهندس بیات ماکو مدیر عامل مجتمع مس سونگون در این نشست گفت:
چه تحریم باشیم چه نباشیم ما برای جهش تولید فکر می کنیم وی با تاکید بر اینکه تولید راه و رسم خودش را دارد گفت:به سختی کار بازرگانی در زمان تحریم و نوسانات بازار واقف هستیم و تلاش انها را قدر می دانیم اما تولید خط قرمز ماست و چه تحریم باشیم و چه نباشیم ما به جهش تولید فکر می کنیم و تا کنون در مجموعه مس به تدبیر مدیریت عالی شرکت و همت پرسنل این جهش محقق شده است.
وی افزود: در تامین قطعات و مواد، دیگر روش های سنتی و بازار حجره ای جواب نمی دهد و خطاب به مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی گفت:باید به دنبال روش های نوین باشید.
بیات ماکو در ادامه افزود، علیرغم اینکه استفاده از توان داخلی جزو اولویت های ماست اما تولید کنندگان داخلی هم بایستی کیفیت محصول خود را بالا ببرند تا راندمان تولید ما را پایین نیاورند.
بیات ماکو، تقویت دپارتمان ساخت در قالب شرکت بازرگانی به جای ساختار سازی جدید را جزو الزامات فعلی دانست